Moto & You

Poznaj świat motoryzacji

Dlaczego warto przebierać opony?

Wielu kierowców zastanawia się, czy warto przebierać opony samochodowe. Bardzo dużo argumentów występuje za tym, aby nie wahać się i używać ogumienia odpowiedniego do pory roku. Dlaczego powinno się przygotować swój samochód na zmieniające się warunki pogodowe?
Przede wszystkim letnie i zimowe opony są zrobione z odmiennych materiałów, a ich bieżniki znacznie różnią się wyglądem. Opona zimowa posiada znacznie więcej nacięć i przecięć (tzw. lamelek), co ułatwia zapewnienie wysokich osiągów.
części samochodowe
Na podstawie: www.interopony.pl
Poza tym takie wykonanie sprawia, że guma użyta do wytworzenia staje się bardziej elastyczna, niż ma to miejsce w przypadku opon letnich – dlatego też mocniej trzyma się podłoża. Lamelki w bieżnikach sprawiają również, że opony zimowe wbijają się w śnieg i lód, a tym samym natychmiast oczyszczają się ze śniegu. Kiedy powinno się przebrać opony letnie na zimowe? W wielu opracowaniach można znaleźć zdanie, że temperatura graniczna to 7°C.

W gąszczu otaczających nas danych trudno jest znaleźć naprawdę pomocne informacje. Dlatego jeżeli interesuje Cię ten post, to koniecznie zobacz rekomendowane info (https://www.angelka.pl/sesja-urodzinowa/).

Kiedy jest zimniej opona zimowa nie zrobi się twarda, ponieważ zawiera większą ilość krzemionki. Dzięki temu jej przyczepność do nawierzchni będzie najlepsza.

Jeśli zainteresował Cię tego typu tekst, przeczytaj inne wiadomości w tym temacie. Najlepiej sprawdź sam (http://www.sosushi.pl/restauracja-sushi-szamotuly), znajdziesz tutaj podobne wiadomości.

Opona jest także specjalnie przygotowana do szybszego usuwania wody. Zobacz propozycję: (Wejdź) Pozwala również na skrócenie drogi hamowania. Opony zimowe poradzą sobie o wiele lepiej na śliskiej szosie, ponieważ letnie nie trzymają się tak dobrze podłoża. Powinno się jednak mieć na uwadze, że zimowe opony trzeba dotrzeć, ponieważ podczas wytwarzania jest na nie nakładany specjalny smar, który ułatwia ten proces, jednak wpływa niekorzystnie na gumę, dlatego też aby opony miały najwyższe osiągi powinno się przejechać minimum 300 kilometrów. W omawianym rodzaju opon bardzo ważna jest również grubość bieżnika.
przygotuj samochód do zimy
Napisał: www.sxc.hu
Na podstawie: www.sxc.hu
Im bardziej jest on zużyty, tym gorzej radzi sobie na drodze. Tym samym używane opony nigdy nie są prawidłowym rozwiązaniem. Starty bieżnik niedokładnie odprowadza wodę i nie ma dobrej przyczepności do podłoża. Zimowe opony przynoszą wiele pożytku, dlaczego więc nie jeździć na nich przez cały rok? Kiedy temperatura zwiększa się nie osiągają pełni swoich możliwości. Hamowanie jest gorsze, a jego droga jest wydłużona. To letnia opona zawsze łatwiej sprawdzi się na mokrym asfalcie. Zimowa opona w lecie zużywa się szybciej i traci swoje pozytywne właściwości.
Na rynku można nabyć także opony całoroczne, jednak nie są one dobrym rozwiązaniem dla kierowców. Nie zapewniają pełnych osiągów, poza tym nie posiadają tak pozytywnych właściwości, jak opona zimowa w trakcie zimowych miesięcy oraz opona letnia podczas ciepłych miesięcy. Opony całoroczne gorzej poradzą sobie z hamowaniem na wilgotnej czy śliskiej nawierzchni. Nieocenionym rozwiązaniem pozostaje więc wymiana. Należy przy niej pamiętać, aby w jej trakcie nie pominąć żadnej z opon. Tylko pełne przebranie zapewni maksimum osiągów. Dzięki współpracy:

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-10-08 05:14:22
Tagi: przyczepność, bieżniki, guma, nawierzchnia

Nasza wyszukiwarka

Przeczytaj nowe wpisy

Kategorie serwisu

Archiwum

Ciekawe wpisy